Упродовж вересня – листопада 2025 року співробітники Дніпровського державного медичного університету взяли участь у серії тренінгів, організованих Міністерством охорони здоров’я України та ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України» у співпраці з Бюро ВООЗ в України в межах Програми лідерства для громадського здоров’я, що реалізується відповідно до пріоритетів Дворічної угоди між МОЗ України та Європейським регіональним бюро ВООЗ на 2024–2025 роки.
Навчання проходило у місті Києві й було спрямоване на опанування підходу Human-Centred Design (HCD) — сучасної методології проєктування інтервенцій, що ґрунтується на розумінні потреб людей, аналізі їхнього досвіду та поведінкових бар’єрів. Його пройшли завідувачка кафедри соціальної медицини, громадського здоров’я та управління охороною здоров’я ДДМУ, професорка Лілія Крячкова та доцент кафедри Віктор Семенов, а також викладачка кафедри мікробіології, вірусології, імунології, епідеміології та медико-біологічної фізики й інформатики Ірина Андреєва.
Тренінги проводили бізнес-дизайнери та експерти з поведінкових підходів міжнародної консалтингової команди Lanka.CX. Організаційну координацію забезпечила представниця Бюро ВООЗ в Україні Кароліна Айрапетян.
Учасники опрацьовували ключові етапи людиноцентричного дизайну: емпатійне дослідження, визначення проблеми, генерацію ідей, створення та тестування прототипів. Практична частина була присвячена розробці рішень щодо зменшення споживання ультраоброблених продуктів серед дорослого населення — важливого напряму профілактики неінфекційних захворювань.
Протягом трьох днів досліджували потреби цільових груп, аналізували мотиватори й бар’єри поведінки, будували карти користувацького досвіду та створювали прототипи можливих інтервенцій. Особливу увагу приділили швидким інтерв’ю, синтезу даних та пошуку рішень, здатних працювати навіть в умовах війни, нестабільності та обмежених ресурсів.
Участь ДДМУ у тренінгах ВООЗ сприяє розвитку професійних компетентностей і відкриває нові можливості для впровадження людиноцентричних підходів у навчальному процесі, управлінні та науково-дослідницьких проєктах університету.




