loader

Готуємо професіоналів, здатних змінити майбутнє медицини

  • Map Icon

    вул. Володимира Вернадського, 9,
    м. Дніпро, Україна, 49044

  • Call Icon

    +38 (056) 766-48-48
    +38 (056) 766-48-10
    +38 (056) 766-48-05

  • Mail Icon
    [email protected]

Дослідження ефективності програми музикопрофілактики тривоги, депресії та стресу у студентів-медиків у межах проведення Місяця обізнаності про ментальне здоров’я

З метою підвищення уваги до теми психічного добробуту та розвитку культури турботи про себе та інших, травень в Україні офіційно визначено Місяцем обізнаності про ментальне здоров’я. Ініціатива реалізується в межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я Ти як?,Ю що впроваджується за ініціативи Першої леді Олена Зеленська

У складних умовах повномасштабної війни в Україні, підвищеного рівня тривожності та психоемоційного виснаження особливого значення набуває пошук доступних і ефективних методів збереження психічного здоров’я студентської молоді, зокрема майбутніх медиків. Одним із таких методів є музикопрофілактика – форма рецептивної музикотерапії, що передбачає активне прослуховування спеціально підібраних музичних композицій.

На кафедрі психіатрії, наркології і медичної психології Дніпровського державного медичного університету була проведена апробація авторської програми з музикопрофілактики, метою якої стало вивчення впливу музики на емоційний стан (тривогу, депресію, стрес) для зміцнення резилієнтності (стресостійкості) студентів. Автори програми: завідувачка кафедри психіатрії, наркології і медичної психології професорка В. В. Огоренко; кандидатка мед. наук, доцентка кафедри Т. Й. Шустерман; кандидатка мед. наук, доцентка кафедри А. Є. Ніколенко.

У дослідженні взяли участь 46 студентів IV курсу – 24 особи стоматологічного факультету та 22 особи – факультету медицини і фармації. Протягом 6 днів учасники прослуховували музичні добірки з творів класичної музики, звуків природи, джазу та прогресивного року. Перед початком програми та після її завершення проводилося психологічне тестування з використанням діагностичних шкал.

Результати дослідження показали позитивну динаміку суб’єктивного емоційного стану студентів. Тож музикопрофілактика  може стати важливим компонентом психологічної підтримки майбутніх медичних фахівців.