Розвиток та збереження ментального здоров’я студентської молоді є одним із пріоритетних напрямів діяльності Дніпровського державного медичного університету. В умовах суспільних трансформацій і багаторівневих криз ДДМУ послідовно впроваджує освітні та практичні ініціативи, спрямовані на формування стресостійкості й психологічного благополуччя майбутніх медичних фахівців.
Так сталося, що сьогодні так зване «покоління Z» зростає в реаліях постійної невизначеності — геополітичних конфліктів, економічних викликів, кліматичної тривоги та зростаючого психоемоційного навантаження. За результатами глобального дослідження сприйняття психічного здоров’я молоді, проведеного у 2025 році коаліцією «За психічне здоров’я молоді», молоді люди описують свій стан як перебування в безперервному потоці викликів із мінімальним відчуттям контролю над подіями.
Актуальність проблеми підтверджують і національні дані. Згідно з дослідженням, опублікованим у межах Всеукраїнської програми психічного здоров’я «Ти як?» спільно з ЮНІСЕФ, станом на серпень 2025 року близько 47 % українців повідомляють про високий рівень стресу, а 20 % поєднують високий рівень стресу з низькою стресостійкістю, що вказує на потребу в психологічній підтримці. Для молоді ці виклики мають глибоко особистий вимір і впливають на самопочуття, поведінку та уявлення про майбутнє.
З огляду на це 18 грудня 2025 року співробітники кафедри сімейної медицини, пропедевтики внутрішньої медицини та лабораторної діагностики ДДМУ — завідувач кафедри Ірина Височина, асистенти Володимир Крамарчук і Тетяна Яшкіна, сертифіковані тренери ВООЗ за програмою mhGAP — провели тренінг з оцінки та підвищення стресостійкості для студентів першого курсу та аспірантів університету.
За результатами опитувальника PSS-10, 92 % учасників мали високий рівень сприйнятого стресу, що свідчить про відчуття перевантаженості, неконтрольованості та непередбачуваності життєвих обставин. Водночас оцінка стресостійкості показала, що 62 % респондентів мають середній рівень стійкості до стресу, а 38 % — високий. Як наголошує Американська психологічна асоціація, стресостійкість є набором навичок, які можна цілеспрямовано розвивати за умови належної підтримки.
Практична частина тренінгу була спрямована саме на формування таких навичок. Учасники працювали в малих групах, визначали ключові тригери стресу, брали участь у вправах з елементами тілесно-орієнтованої психотерапії, рухової активності та творчої візуалізації. Завершальним етапом стало коло підтримки та обмін позитивним зворотним зв’язком, а також отримання посібників ВООЗ з практик самодопомоги «Важливі навички в період стресу. Ілюстроване керівництво».
Системна робота ДДМУ у сфері ментального здоров’я студентської молоді ґрунтується на комплексному підході, орієнтованому на розвиток стресостійкості та навичок подолання труднощів. Підтримка студентів у період навчання та професійного становлення в умовах сучасних викликів є важливою інвестицією у формування психологічно зрілих, стійких і відповідальних фахівців, здатних ефективно працювати в системі охорони здоров’я майбутнього.






