Меню
  • slide05
  • Jan01-25
  • Jan02-25
  • Jan04-25
  • Jan03-25

Як повідомив міністр охорони здоров'я України Віктор Ляшко, Кабінет Міністрів підтримав рішення щодо освітнього проєкту, до якого зможуть долучитися студенти спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія». Кожен студент-учасник проєкту здобуватиме освіту за дуальною формою за навчальним планом, погодженим як вишем, так і закладом охорони здоров’я.

У пілотному проєкті, який триватиме 2 роки, візьмуть участь чотири заклади вищої освіти що здійснюють підготовку фахівців за спеціальністю 227 «Терапія та реабілітація» (227 «Фізична терапія, ерготерапія»):

Інформація про здобуття вищої освіти за дуальною формою в межах реалізації експериментального проєкту буде внесена у додаток до диплома. На практиці це означає, що студент набуде професійного досвіду ще під час навчання, і пізніше закладу охорони здоровʼя не доведеться його перенавчати або донавчати. Студент отримає контрольований доступ до роботи з пацієнтом, до того ж матиме мотивацію – заробітну плату. Заклади охорони здоровʼя своєю чергою матимуть можливість впливати на формування змісту освітніх програм. Усе це допоможе нам покрити потребу в асистентах фізичного терапевта та ерготерапевта уже найближчим часом та підвищити якість медичної освіти загалом.

Для участі в пілотному проєкті студент/студентка має подати заяву про переведення на дуальну форму здобуття освіти, пройти відбір у закладі вищої освіти та закладі охорони здоров’я й підписати тристоронній договір і трудову угоду.

З-поміж студентства долучитися до проєкту можуть ті, хто:

  • навчаються щонайменше три роки на денній формі навчання;
  • проходять підготовку за спеціальністю 227 «Терапія та реабілітація» (227 «Фізична терапія, ерготерапія») у закладах вищої освіти, що є учасниками експериментального проєкту;
  • мають показник успішності за попередній навчальний рік не менше 80% (для здобувачів ступеня бакалавр — третій рік навчання, для здобувачів ступеня магістрів — перший рік навчання); АБО під час вступу на магістерський рівень вищої освіти отримали щонайменше 75% максимальної кількості балів для вступу на спеціальність 227 (для майбутніх магістрів першого року навчання);
  • пройшли співбесіду в обраному закладі охорони здоров’я.

Студентів, які стануть учасниками експериментального проєкту, прийматимуть до закладу охорони здоров’я на посаду «Асистент фізичного терапевта» та «Асистент ерготерапевта». Вони проходитимуть освітню програму (виконуватимуть індивідуальний навчальний план) на робочому місці під керівництвом координатора та наставника. Щоби підготовка асистентів з реабілітації була якісною, до наставників висунуто додаткові вимоги – ними зможуть бути лише найкваліфікованіші фахівці з реабілітації із досвідом роботи на посаді фізичного терапевта або ерготерапевта не менше ніж рік.

Відтепер майбутні реабілітологи зможуть від 45 до 60% часу навчання практикувати свої знання безпосередньо на робочих місцях. Студент отримає контрольований доступ до роботи з пацієнтом, до того ж матиме мотивацію – заробітну плату. Заклади охорони здоровʼя своєю чергою матимуть можливість впливати на формування змісту освітніх програм.

Це надзвичайно важливо, адже дозволить випускникам бути готовими до реальної роботи з першого дня після завершення навчання.