Меню
  • Jan02-25
  • slide05
  • Jan04-25
  • Jan03-25

24 жовтня в режимі онлайн відбулося чергове засідання вченої ради ДДМУ під головуванням першого проректора університету професора І. С. Шпоньки.

Засідання розпочалося з вручення подяки від начальника Військово-медичного клінічного центру Східного регіону полковника Ярослава Било лікарю-хірургу доценту кафедри хірургії 1 та урології Володимиру Сулимі за волонтерську допомогу.

З першого питання порядку денного «Впровадження міжнародних стандартів у медичну освіту методами симуляційного навчання» доповідала професор О. Ю. Сорокіна.

Доповідач визначила симуляційне навчання як сучасний інструмент медичної освіти, який виконує важливі функції підготовки якісних спеціалістів. Міжкафедральний навчально-тренувальний центр симуляційної медицини ДДМУ розвивається згідно зі стратегічним планом, який включає такі кроки:

  1. Управління процесами розвитку та впровадження медичної симуляції в освітній процес у ДДМУ.
  2. Забезпечення якості підготовки компетентних викладачів, які проводять заняття в навчально-тренувальному центрі симуляційної медицини ДДМУ, відповідно до міжнародних стандартів якості освіти та безпеки пацієнтів.
  3. Розвиток і впровадження проведення об’єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ) як виду іспиту, що призначений для перевірки клінічної компетенції та виконання практичних навичок, таких як клінічне обстеження, медичні маніпуляції та комунікації.
  4. Удосконалення інфраструктури та матеріально-технічної бази міжкафедрального навчально-тренувального центру симуляційної медицини.
  5. Підвищення кваліфікаційних компетенцій викладачів, що проводять заняття в навчально-тренувального центру симуляційної медицини ДДМУ.
  6. Розвиток внутрішнього та міжнародного партнерства.
  7. Впровадження основних засад розвитку комунікативних навичок в освітній процес.

Доповідач розгорнуто окреслила заходи, які здійснюються для забезпечення кожного пункту плану розвитку центру. Оскільки стратегічне планування розвитку потребує імплементації досвіду європейських симуляційних центрів, у межах щорічного європейського конгресу з питань медичної симуляції SESAM 2024 співробітники кафедри мали змогу відвідати інноваційні симуляційні центри, акредитовані SESAM  у Празі (SIMPL), Остраві (SIMLEK), Брно (Simu Med Muni). Міжнародна співпраця дозволяє розширити спектр знань, спрямовуючи вектор розвитку медичної симуляції в нашій країні.

Друге питання порядку денного «Про результати роботи приймальної комісії ДДМУ у 2024 році» доповідала доцент Н. Г. Клопоцька.

Вступна компанія 2024 року мала певні особливості, пов’язані з ситуацією в країні. Насамперед це зменшення кількості абітурієнтів приблизно на 30 %, а також їх орієнтація на навчальні заклади, розташовані в західних областях країни. Для ДДМУ позитивним є збільшення в цьому році кількості наданих бюджетних місць на 17 %, у тому числі завдяки відкриттю нової спеціальності «Медична психологія». Зміни стосувалися мінімального порогового бала, який для спеціальності «Фармація» був підвищений до 150. Для аспірантів з 2024 р. умовою допуску до вступних випробувань у заклад вищої освіти передбачається успішне складання ЄВІ з оцінкою за тест загальної навчальної компетентності не менше ніж 160 балів.

За результатами набору 2024 р. в університет зараховано 418 осіб, серед них за державним замовленням – 284 студенти.

Третє питання порядку денного «Міжнародне співробітництво ДДМУ. Перспективи розвитку». Доповідач – доцент О. О. Бондаренко.

В університеті активно розвиваються 4 напрями міжнародного співробітництва:

  1. Академічна мобільність та міжінституціональна взаємодія.
  2. Участь ДДМУ у міжнародних грантових проєктах: загальна інформація.
  3. Грантова діяльність у рамках програм HORIZON EUROPE та ERASMUS+.
  4. Стратегія розвитку міжнародної грантової діяльності.

Так, в межах академічної мобільності ми реалізуємо міжінституційні угоди за програмами  ERASMUS+ KA171 та КА131 з навчальної мобільності для студентів та співробітників вищих навчальних закладів. Угода укладена з Університетом Севільї (Іспанія), що передбачає навчання 2 студентів за програмою магістра, навчання 1 студента за PhD програмою, стажування або викладання для 2 викладачів; з Університетом Сассарі (Італія) – навчання 3 студентів за програмою магістра, стажування або викладання для 2 викладачів. Відкриті програми для стажування аспірантів і викладачів: навчання за підтримки Центру з контролю та профілактики захворювань США (CDC): 3 семінари резидентів третьої когорти Програми підготовки польових епідеміологів проміжного рівня у Східній Європі та регіоні Південного Кавказу EESC FETP-I. Відвідав курс клінічних лекцій з патології доцент Т. Шинкаренко, отримавши грант Американсько-австрійської фундації на навчання у Зальцбурзі, Австрія.  Професор І. Корпусенко пройшов стажування з питань надання медичної допомоги постраждалим під час збройних конфліктів, в межах співпраці з Global Response Medical (США) University of Chicago medical center. Відбулися міжнародні обміни з онкологічної допомоги за підтримки МОЗ України та Peace Development Foundation та Help Ukraine Group. Участь у заходах взяли А. Прохач і Н. Бондаренко. Постійно триває репрезентація університету на міжнародній арені завдяки участі в міжнародних конгресах, конференціях.

Продовжуємо співпрацю із запрошеними професорами. Так, у травні 2024 р. професори з Іспанії, Великої Британії та Італії взяли участь у міжнародній науково-практичній конференції «Актуальні питання внутрішньої медицини». За минулий рік проведено декілька навчальних тренінгів із залученням закордонних спеціалістів, на базі НТЦ симуляційної медицини працює група підготовки фахівців з навчання невідкладній та травматологічній допомозі в межах меморандуму про співпрацю з Міжнародним медичним корпусом.

З 2024 р. у нас з’явилася можливість долучитися до ресурсу «Capsule» – це навчальний ресурс, заснований на клінічних кейсах, який поєднує перевірені клінічні випадки, медичні сценарії та аналітику, що сприяють засвоєнню медичних знань.

Аналізуючи грантову діяльність університету, слід зазначити, що цього року кількість поданих заявок, які отримали грантову підтримку, збільшилася на 23 % порівняно з 2023 р. Також зросла активність щодо декларування заявок.

Наприкінці доповідач відзначив важливість і перспективність грантової діяльності для навчального закладу, оскільки це можливість розширювати коло наукових досліджень,  розвивати освітню та наукову інфраструктуру, міжнародні зв’язки. Загалом це сприяє підвищенню іміджу та конкурентоспроможності університету.

Вчена рада одноголосно затвердила доповіді з питань порядку денного.

Вчена рада розглянула ряд інших поточних питань життєдіяльності навчального закладу.